Po prostu Vai lá cara!

Moja ostatnia podróż była jedną najbardziej spontanicznych jaką w życiu odbyłem. Początkowo miała trwać od 3 do 4 dni i tyle w zasadzie trwała, jednak po 80 km pomyślałem ‘dlaczego by nie spróbować tu autostopa’ i ze 160 km przerodziła się w blisko 1000 km wyprawę. Mająć około 15 euro w kieszeni, ani przez chwilę nie cułem strachu, że minie starczy, bo wiedziałem, że sobie jakoś poradzę, a mój oszczędny tryb życia pozwolił kupić jedzenie dla głodnego. To co zobaczyłem podczas drogi podczas drogi do i z Cochabamby było najpiękniejszą rzeczą w moim życiu. W trasie długo zastanawiałem się co napisać o tym wszystkim, jednak przez głowę ciągle przewijała mi się jedna myśl, taka która prędzej czy później każdemu „podróżnikowi” pojawia się w głowie: „Dlaczego ludzie nie podróżują? Dlaczego nie chcą tego robić choć życie w podróży jest tańsze niż życie codzienne? Skoro nie pieniądze, to co? Brak wiary we własne umiejętności, strach?

SAM_0354SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

Jak wiecie mam 22 lata, nie pochodzę z super majętnej rodziny i wychowałem się w dość biednej i na tamten czas owianej bardzo złą sławą dzielnicy jaką jest Orunia, jednak do statusu ulicznego rapera brakuje mi zdecydowanie za wiele więc uspokajam ;). Jak więc się stało, że obecnie piszę dla Was posty prosto z Boliwii, a mając zaledwie 21 lat spełniłem marzenie każdego mężczyzny czy dziecka na świecie i zobaczyłem na żywo finał Mistrzostw Świata w Brazylii, tak na prawdę nie wydająć na to ani grosza (mówię czysto o imprezie sportowej)?

ERASMUS

Był to przełomowy moment, w którym coś się zmieniło. Erasmus pokazał, że życie wcale nie musi być nudne, żmudne, stresujące, a wręcz przeciwnie – interesujące, pozwalające rozwijać pasje, osiągać cele. Tu zmienił się sposób myślenia 19 letniego Przemka, jego mózg otworzył się na nowe rzeczy, doświadczenia, a o strefie komfortu nie miał nawet czasu myśleć.

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

PROBLEMY

Każdy je ma, ale podróż nauczyła mnie że one wszystkie mają rozwiązanie. Przez miesiące w życiu byłem bezdomny. Zwiedzając Europę przez ponad 3 tygodnie bez przerwy spałem w namiocie. Chodząc ulicami Belgradu czy Budapesztu zastanawiałem się jaka jest różnica między mną, a bezdomnym, który prosi przechodniów o pieniądze?

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tak wygladaly moje nogi po starciu z dzungla. Kolejnego dnia ledwo chodzilem!

PIENIĄDZE

Jasne, ja jakieś zaplecze finansowe mam, mam też rodzinę, która gdy będzie trzeba to kasę dośle. Uwierzcie mi jednak, że „hajs” nie jest największym przeciwieństwem. Choć jeszcze tak nie robię, to w Boliwii widziałem już wielu Argentyńczyków żonglujących na ulicy, aby trochę dorobić, a trochę to tyle, że za godzinę idzie zarobić na hostel, jedzenie i w krótkim czasie odłożyć na autobus do innego miasta. Ja zamiast pracy i komfortu wybieram wyzwania, czyli autostop, namiot i oszczędny tryb życia. Jak widzicie sama kwestia mamony ma już dwa rozwiązania, a można tak jak „Włuczykij” podróżować za darmo ;).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

CZAS

Większym problemem niż pieniądze zawsze jest czas. Nigdy go nie mamy, ale odnosząc się do swojego przykładu mogę powiedzieć, że ja jestem studentem, a mimo wszystko daję radę podróżować. Teoretycznie nie powinienem mieć czasu na nic innego po za nauką i studenckimi imprezami, jednak jak widać da się to wszystko pogodzić. Masz pracę, rodzinę? Są ludzie, którzy zwiedzają ze swoją familią, którzy godzą obowiązki z przyjemnościami. Metoda Dunkiera (na 90% tak sie nazywala, choc nie moge teraz w internecie na szybko znalezc) to sposób podejmowania decyzji polegający na tym gdzie chcemy być „jutro”. Spóźniasz się do pracy? Możesz wstawać wcześniej, albo kupić sobie helikopter i w ten sposób omijać korki ;). Możesz jednak zwyczajnie poprosić szefa o pracę w domu dzięki czemu zamiast stać w korku, będziesz leżał 2h dłużej w łóżku. Jest wiele blogów, także polskich, których autorzy zrobili ten pierwszy krok ku życiu. Wystarczy odnaleźć tych co nas interesują i zapytać o pomoc, na pewno pomogą!

SAM_0535
SAM_0551SAMSUNG CAMERA PICTURES

STRACH

Gdy tylko tłumaczę się komukolwiek skąd mam tyle tego hajsu, że stać mnie na Boliwię odpowiedzi dostaję „aha, no ja to bym się bał/a i tak nie mogę”. Czego? Czego się boisz? Nikt Ci nie karze skończyć swojego życia dzisiaj i jutro jeździć okazją po narkotycznym raju. Ja do tego stopnia dochodziłem parę lat. Zaczyna się od małych dystansów z czasem robi się większe kroki. Kiedyś przejechanie 200 km to był sukces, później pierwsza dłuższa podróż, ażwreszcie jest to nieodłączny elemen t mojej ponad 100 dniowej drogi. Nikt na szczyt nie doszedł w jeden dzień, to długi proces, który zaczyna sięod malutkich kroczków, chyba, że Twoim tatą jest Bill Gates i już na starcie grasz w życie na kodach ;). Jednak jaki jest smak kupionego sukcesu? Żaden. Nie dam sobie nic odciąć, ale na 90% jestem pewny, że ten kto dzisija jest milionerem zanim się nim stał zaczynał od 0. Był to człowiek, który miał odwagę wyjść przed szereg, zaryzykować, zrobić coś inaczej. Z każdą chwilą w drodze uświadamiasz sobie, że ludzie na świecie są lepsi niż gorsi, prędzej pomogą niż zabiją, trzeba się tylko umieć dogadać…

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

JĘZYK

Trzeba było się uczyć… :p. Jednak mówiąc serio to przed wyjazdem do Portugalii nie potrafiłem powiedzieć „dzień dobry” w ich języku. Podczas kursu językowego dostałem najgorszą notę, choć nie czułem, że jestem najsłabszy – kurs był po prostu zbyt intensywny. Wiedziałem jednak, że jako jeden z nielicznych z całej grupy uda mi się opanować ten język. Pojechałem tam więc z angielskim, którego uczyłem się w polskiej szkole, przez 10 lat. Okazało się, że umiem więcej niż przypuszczałem, a tam jeszcze swoje umiejętności podniosłem. Teraz ktoś pomyśli: „no ale chociaż coś umiał”. Ja odpowiem, że jak byłem w Turcji to bez języka czułem się jak inwalida. Pomimo tego, bez map, nawigacji i z informacji na migi dowiedziałem się jak autostopem dojechaćdo góry NEMRUT, oddalonej o 50 km od najbliższego miasta i położonej w sąsiedztwie Syrii, której granica leży 240 km  na południe.

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

GŁOWA

Jeszcze przed maturą zaangażowałem się w „pracę” w firmie FM, która ‘sprzedaje perfumy pachnące tak samo jak oryginał, tylko x razy taniej’. W tamtym czasie przeczytałem krótką książeczkę zatytuowaną „tak jak człowiek myśli”. Już wielokrotnie doświadczyłem tego, że wszystko zaczyna się w głowie. Wszystko wychodzi z naszych myśli, przekonań, to one kreują Ciebie jako człowieka. Przestań wierzyć, że wszystko jest na świecie ustawione, że rządzą nami Illuminati i uwierz w siebie. Każdy ma momenty słabości, ale WIARA, CHĘCI I DETERMINACJA to te czynniki, które kreują sukces. Mój tata zawsze powtarzał, że muszę CHCIEĆ, a nie tylko mówić, że chcę.

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

Każdy kto przeczytał ten post do końca może stwierdzić, że urwałem się z choinki i nic nie wiem o ciężkim życiu. Jednak większość osób to czytających to tak jak ja studenci, pochodzący z tej samej klasy społecznej. Dla wszystkich innych mogę powiedzieć, że widziałem w moim życiu dużo więcej niż zdjęcia na ekranie monitora. Każdego dnia dziękuję Bogu, że urodziłem się zdrowy, mogę normalnie funkcjonować, z każdym dniem uświadamiam sobie bardziej, że cele i marzenia są po to żeby je realizować, a z każdym osiągniętym sukcesem, jak w grze, rozwijamy się, przechodzimy na wyższy level, ewoluujemy.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Jeżdżąc do mojego liceum, często przejeżdżałem obok Stoczni Gdańskiej, na której murze widniał napis „życie choć piękne, tak kruche jest”, co pewnie nawiązywało do walk z policją, które odbywały się w epoce PRLu. Ja chciałbym tu powiedzieć, że „życie choć piękne tak krótkie jest”, bo te kilkadziesiąt lat na zmieszczenie legendy to nie jest za wiele czasu ;)!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Odpowiedz mi na pytanie, dlaczego nie chcesz za darmo ogladac takich widokow?!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

Jak to śpiewał Peja: „tylko od Ciebie zależy jak wygląda Twoje życie […] tylko od Ciebie, pamiętaj, nie czekaj, masz wybór przecież!”. Więć @vai la cara!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s